ویدئوهای آموزشی

آموزش کاشت گل نرگس

آموزش کاشت گل نرگس فروشگاه گل مانلی - فروشگاه اینترنتی گل مانلی ( سامیه نظری )

گل نرگس نماد تحسین، شجاعت، امید، تولدی دوباره و زندگی طولانی و نماد عشق یک طرفه هم هست.

هم چنین می توانید از این گل برای همدردی یا عذرخواهی استفاده کنید. در افسانه ها می گویند اگر یک شاخه نرگس بخرید، بدشانسی می آورید اما یک دسته گل نرگس با خودش خوش شانسی، شادی و خوشبختی می آورد.

 

گیاه شناسی گل نرگس

نرگس نباتی است دائمی با پیازهای کشیده گلابی شکل که پیازها دارای ورقه های فلسی و مطبق هستندو دارای مواد سمی از نوع آلکالوئیدها می باشند . عطر نرگس شاداب کننده است و برای مخاط و سینوس ها مفید است و از سرماخوردگی جلو گیری می کند. گل نرگس خواص بسیار زیادی دارد که شما می توانید آن را با کلیک به روی خواص گل نرگس مشاهده کنید.

این عطر می تواند همراه خون وارد سلول های مغزی شود و روی کارکرد مغز اثر مثبت بگذارد. گل نرگس در کشورهای غرب اروپا، از شرق اسپانیا و پرتغال گرفته تا به آلمان و انگلستان به صورت خودرو می روید. در کشور ولز این گل به عنوان گل ملی شناخته شده است.

تاریخچه گل نرگس

در مورد گل نرگس یک داستان قدیمی وجود دارد که بسیار معروف شده است. لاتین نرگس Narci، برگرفته از نام یک خدای یونانی است. طبق افسانه‌ها، وقتی نارسیس (خدای یونان باستان)، در حال تماشای انعکاس چهره‌اش در آب رودخانه بود، در آن لحظه به نوعی عاشق عکس خود شده است و برای لمس یا گرفتن آن به سمت رودخانه رفته و در نهایت در این رودخانه غرق شده است.گل‌های زرد زیبایی شروع به رشد کردند و چون دقیقا در همان مکان غرق شدن نارسیس بودند، مردم باور داشتند که این گل‌ها مربوط به اوست. به همین دلیل این گل را گل نارسیسوس یا همان گل نرگس نام گذاری کرده اند.

نرگس در زبان انگلیسی با دو نام Narcissus و Daffodil شناخته می‌شود. هر دوی این اسامی به گل نرگس اشاره دارند و یکسان هستند. برخی معتقدند اسم نارسیسوس از کلمه یونانی “نارکائو” به معنی بی حس کردن می‌آید زیرا پیاز این گیاه برای حیوانات سمی است.

نماد گل نرگس

برخی معتقدند خم شدن گل نرگس هلندی به سمت زمین نمادی از خم شدن نارسیسوس به سمت آب و تماشای خود در آب است برای همین گاهی این گیاه نمادی از پوچی و عشق دروغین است. گل نرگس معانی خیلی بیشتری دارد که شما می توانید آن را در نماد گل نرگس مشاهده کنید.

عطر گل نرگس

یکی از خوش بو تری و لذت بخش ترین عطر ها در صنعت گل ، عطر همین گل نرگس است که طرفداران خیلی زیادی دارد و اکثر مردم حتما با آن آشنایی دارند.

پیامبر اکرم(ص)  در مورد عطر این گل می فرمایند: گل نرگس را حتما هر روز یا در هر هفته ، در طول ماه و یا در کل عمر خود حتما یک بار استشمام کنید. بوییدن این گل باعث می شود جنون و جذام و برص از انسان دور شود.

اما علی  (ع) می فرمایند: گل نرگس را در سال حتما یک بار استشمام کنید ، زیرا در دل انسان حالتی وجود دارد که تنها با بوییدن گل نرگس خوب می شود.

امام رضا (ع) می فرماید: استشمام گل نرگس، مانع ابتلا به زکام در زمستان می گردد .

 

دیدگاهتان را بنویسید